Hideaway hotel, Bandarawela

13 augustus 2014 - Bandarawela, Sri Lanka

Woensdag 13 augustus
S'ochtends zijn we de berg op gereden richting Ella om de Little Adam's Peak te beklimmen. Een kleine versie van de Adam's Peak. Daar hadden we eigenlijk naar toe gewild, maar deze bleek in deze tijd van het jaar gesloten. Dit om de olifanten de ruimte te geven en anderzijds omdat het in die omgeving nu veel regent. Je kunt er dus wel op maar gidsen zijn er niet en daarmee is het een risico. Little Adam's Peak dus en dat was hartstikke leuk. De weg ernaar toe was prachtig! Geweldig uitzicht over het bergachtige land, je kunt heel ver kijken, heel mooi. De wandeling naar de top duurde ongeveer een uurtje en de route liep langs de theeplantages waar veel dames aan het plukken waren. De meesten vonden het prima om even op de foto te gaan. Voor Marijn was dit ook prima te doen. Terug naar beneden hebben we even een tussenstop gemaakt bij een gammel hutje waar een aardige jongen de best fresh juice of Sri Lanka aanprees. Van al het denkbare fruit werden verse sapjes gemaakt. Heerlijk! Daarna de oude spoorlijn met de 9 bogen even bekeken. Leuk was vooral om door het echte plaatselijke dorpje te lopen.
Het dropje Ella staat omschreven als een bijzonder schilderachtig stadje, maar we vonden het eigenlijk vooral een toeristisch, stoffig dorpje, niet veel aan. Bij het avondeten (inderdaad hoppers Michiel) vonden ze het zo grappig dat we echt lokaal en lekker spicy eten dat we de Sri Lankan price kregen: 1600 roepies voor eten met het hele gezin inclusief Devilled chicken, fried rice, hoppers, colaatjes, water en een toetje. Dat is maar liefst €9,- geinig he?!? Beetje compensatie voor de belachelijk hoge entreeprijzen die je voor alle parken, tempels etc moet betalen.