De laatste week: naar de zee

18 augustus 2014 - Tangalle, Sri Lanka

Vanochtend vertrokken voor onze laatste rit met Mr. Marcus richting Tangalle waar we onze laatste week aan zee zullen doorbrengen. Voor ons vertrek kregen we nog even bezoek van de familie vleermuis. Een stuk of 15 vleermuizen hadden hun intrek genomen in onze douche en hadden een plekje gevonden aan het plafond. Na enig aandringen van onze kant vertrokken ze weer.

Tijdens deze laatste rit belandden we op een stuk snelweg, de eerste echte snelweg, splinternieuw. Deze 3-baans weg is aangelegd met hulpgeld na de tsunami van 2004. Wel een beetje raar om na al die kilometers op 1 baans wegen, met inhaalmanoeuvres die we in Nederland wel uit ons hoofd laten, nu zo ruim baan te hebben. Wel staken ook hier de koeien gewoon over. Na een kilometer of 30 was het weer afgelopen en reden we weer op ons vertrouwde weggetje.

Tijdens onze laatste dagen zitten we in een mooi guesthouse op zo'n 50 meter van het strand. Eva vermeldde nog dat ze blij was dat het nu eindelijk vakantie was, na al dat reizen en bezoeken. Wat ze nog niet weet is dat we morgen nog een klein tourtje gaan maken....