Carnaval

29 juli 2014 - Negombo, Sri Lanka

De eigenaar van het hotel adviseerde ons om naar het carnaval te gaan. Apart leek ons dat Carnaval in Sri - Lanka. Met de tuktuk gingen we op weg. Na een fantastische maaltijd van curry, liepen we het laatste stukje. Een avontuur op zich  in het donker, met toeterende tuktuks en geen stoep te vinden. Waar het carnaval zich bevond was niet te missen. Uit alle luidsprekers loeide muziek en oproepen om erheen te komen. Het terrein was afgesloten met hekken en na het enorme bedrag van 100 roepies(€0,60) entree betaald te hebben gingen we naar binnen. Wat we zagen was geen carnaval zoals wij dat kennen, maar kermis. Er was een draaimolen, een treintje, iets met magie, en standjes waar allerlei prullaria te koop was. En er was muziek, harde muziek, een enorme muur met boxen zorgde ervoor dat niemand elkaar kon verstaan. De meisjes wilden in een reuzenrad. Dit was een bouwsel van een meter of 10 hoog met bakjes eraan en zonder motor. Jonge sterke mannen klommen heen en weer, gingen aan de bakjes hangen en zorgden ervoor dat de draaimolen rondging. We zijn er maar niet ingegaan, ik denk dat ie in Nederland niet goedgekeurd zou worden....Eva en Marijn zijn in het treintje gegaan. Dit treintje maakte een rondje van een meter of 25, stoomtreintje en 3 wagonnetjes. Er was ook een hokje, waar je tegen betaling in mocht om wat te zien, er zat een dikke mevrouw voor die onafgebroken in een microfoon schreeuwde om ons ervan te overtuigen dat het toch echt de moeite waard was om te komen kijken. We hebben deze attractie maar overgeslagen. Al met al weer een mooie ervaring hoe Sri-Lanakenaar feest vieren.