Verblijf in Kandyan Manor Hotel

8 augustus 2014 - Kandy, Sri Lanka

Op onze laatste dag in Kandy verblijven we in het Kandyan Manor hotel. Vanwege een foutieve booking moesten we eerder dit hotel annuleren, maar vandaag is het alsnog gelukt om hier een nacht te verblijven. We werden opgewacht en welkom geheten door de eigenaren van dit hotel. Het is een oud koloniaal huis, voormalige theeplantage wat een en al geschiedenis uitstraalt. De eigenaar is de 4de generatie die hier woont. We hebben de familiekamer waar we allemaal kunnen slapen, in verschillende vertrekken.

Overigens regent het aan 1 stuk door vandaag, goed voor de tuin zullen we maar zeggen. Eigenlijk is dit de eerste dag dat we dat hebben, en regenen kan het hier. Vanmiddag nog even geluncht in zo'n tentje aan de weg, waar Marijn en Lois onafgebroken in hun wangen worden geknepen door de plaatselijke oma's. Ze zijn dol op blauwe ogen en lange blonde haren.

Dit is dan ook wel de meest ideale plek om maar even niets te doen vanmiddag, rond te lopen in het huis, kopje thee erbij en op de veranda kijken naar de prachtige tuin waar het lekker regent. Verder kijken we met de familie hier naar het rugby, beide zonen van de hen spelen in de Rugby competitie van Sri-Lanka en spelen nu een wedstrijd die uitgezonden wordt op TV. Als klap op de vuurpijl is er een hond met 5 puppies waar heerlijk mee kan worden gespeeld en nog een gezinnetje met een klein jongetje waar Marijn heerlijk over kan moederen. De sfeer is wat we ons voorstellen van het oude koloniale leventje...

Morgen vertrekken we naar de watervallen van Aberdeen falls, daar verblijven we 3 nachten, zonder WiFi, dus even geen verhalen. Morgenochtend zal ik nog wat foto's van deze prachtige plek toevoegen, nu regent het te hard om ze te maken. Tot over 3 dagen....